Amikor először Amerikában jártam akkor lehetőségem volt elmenni egy Nike áruházba. De ez nem akármilyen áruház volt, mert egy egész épület csak Nike áruház volt. A pincétől a padlásig. Ha jól emlékszem 3 vagy 4 emeletes volt. Óriási belső terekkel és magaságokkal. Szépen kivilágítva. És mindenhol csak Nike cuccok voltak.
Ez 1998-ban volt. Óriási élmény volt számomra. Az egyik emeleten csak Nike cipők voltak. Percekig csak ámultam-bámultam, annyira a hatása alá kerültem. Olyan nagy volt az üzlet, mint egy kisebb pláza. És volt benne kávézó és játszó rész a gyerekeknek is.
Felmentünk a cipő szintre és elkezdtünk cipőt próbálni. Természetesen ott is adnak próba zokni, hogy fel tudd próbálni a cipőt. De nem akármilyen próba zoknit adnak ám. Nike próba zoknit. Ez is teljesen ledöbbentett. De az még jobban, hogy ha hiszed ha nem azt a próba zoknit hazaviheted. Teljesen ingyenes.
Nagyon meglepődtem, amikor ezeket megtudtam. Viszont rájöttem, hogy ez az egyik legjobb és legolcsóbb reklám a Nike-nak. Hogy miért?
Azért, mert valószínűleg nekik nem kerül túl sokba maga a zokni. Viszont te már eleve egy Nike zoknira próbálod fel a Nike cipőt. És mivel látod, hogy milyen jól néz ki, lehet, hogy még plusz zoknikat is veszel. A következő, hogy még ha nem is veszel cipőt, lesz egy Nike zoknid otthon, amit sokszor láthatsz és így elültetik benned a Nike fogalmát és lehet, hogy később, amikor sportoláshoz akarsz vásárolni, akkor először a Nike üzletbe mégy el szétnézni.
És végül, mint ahogy most én is, el fogod mesélni másoknak, hogy kaptál egy Nike zoknit ajándékba. Így mások is kedvet kapnak elmenni a Nike boltba. És mint tudjuk a legjobb reklám az elégedett vásárló. Szájról szájra terjed legjobban a reklám. Így elterjed a Nike-ról, hogy milyen jó fejek. Segíti a pozitív kép kialakulását a márkáról.
Szinte biztos, hogy belekerül 1-2 dollárba a zokni a Nike-nak, de hogy több ezerszeresét visszahozza az árának az szinte biztos.
Ezután nem sokkal néztem a foci világbajnokságot, ahol a Nike volt az egyik főszponzor. Az ő logójuk volt látható az óra mellett, ami a játék idejét mérte. Azt is megtudtam egy cikkből, hogy ez több millió dollárjába került a Nike-nak. Bár a konkrét számokat nem ismerem, mégis azt gondolom, hogy a zokni megtérülés szempontjából jobb befektetés volt.
Azt kell elérnünk a leendő vásárlók körében, hogy ismertebb legyünk és jobban bízzanak bennünk, mert ez a két dolog tudja a profitot növelni. És mivel ez a zoknis akció mindkettőt teljesíti, ezért szerintem jó reklám.
A tanulság, hogy nézd meg, hogy te milyen apróságot tudsz adni a vásárlóidnak, amiről mindig eszükbe jutsz. Ami segít neked, hogy ismertebbé válj, és abban is, hogy jobban megbízzanak benned. Így egy pozitív kép alakulhat ki rólad.