Itt Amerikában az egyik legismertebb áruház lánc a Costco. 625 üzletük van már az USA-ban. Bár nem tűnik soknak, mégis a különböző márkák versenyeznek, hogy bekerülhessenek az áruházba 1-1 termékükkel, mert olyan nagy a forgalma ezeknek az üzleteknek.
De nem csak az USA-ban vannak üzleteik, hanem Mexikóban és Kanadában is. De ott vannak Japánban, Dél-Koreában és Kínában is. És vannak üzleteik most már Európában is többek között Spanyolországban és Franciaországban is. Sőt még Izlandon is van egy üzletük.
Kicsit a Magyarországi Metro áruházhoz hasonlít abból a szempontból, hogy ez is egy raktár áruház, ahová tagságot kell váltani, hogy vásárolhass. Azzal a különbséggel, hogy ide bárki válthat tagságot nem csak cégek.
Tehát, még te fizetsz azért, hogy vásárolhass náluk. Vásárolhatsz egy 60 dolláros vagy egy 120 dolláros éves tagságot. Természetesen a 120 dolláros sokkal több előnnyel jár.
Most nem a tagság előnyeiről szeretnék írni neked, de majd arról is fogok, mert sok hasznos dolgot lehet tőlük tanulni.
Most azt szeretném elmesélni, hogy mi történik péntekenként az áruházban. Sok minden, de az egyik legérdekesebb dolog, hogy minden pénteken az egyik alkalmazott egy pizzás dobozzal mászkál az áruházban és előrendeléseket vesz fel.
Ugyanis a Costco-nak saját kis konyhája van a pénztárak mögött, ahol kihasználják, hogy a vásárlók megéheznek vásárlás közben. Ezért néhány alapvető amerikai gyorskaja megvásárolható. De nem csak megvásárolható, hanem kialakítottak egy étkező részt, ahol el is fogyasztható. Lehet kapni pizzát, hot dogot, szendvics, CCC (chocolate chip cookie), fagylaltot és üdítőt is.
Tehát egy munkatárs minden pénteken egy pizzás dobozzal mászkál a vásárlók között és rendeléseket vesz fel. Mivel tudják, hogy péntekenként sokan rendelnek pizzát, ezért amíg vásárolnak, felveszik tőlük rendelést, és mire bevásároltak, a pizzájuk máris kész.
Ezzel 2 legyet ütnek egy csapásra. Egyrészt elkerülik a sorban állást neked. Tehát jó fejek. Másrészt elosztják a pizza rendelést a konyhának, tehát nem egyszerre kell teljesíteniük több rendelést, ami miatt ott várakoznak a vásárlók és elállják az utat azok elől, akik éppen távoznának, ha túl sokan vannak. Neked és maguknak is segítenek. Dupla haszon.
Én azt tanítom az ügyfeleimnek, hogy tedd minél hamarabb elérhetővé a termékedet vagy szolgáltatásodat a fizetés után. Ezzel a Costco lerövidíti számodra azt az időt, amíg te hozzájutsz a vágyott termékhez. Kiveszi az erőfeszítést is, mert nem kell sorba állnod. Amint végeztél a pénztárnál, csak felveszed a pizzádat és már fogyaszthatod is vagy viheted haza és ülhetsz be a TV elé.
Ugye milyen ötletes? Nézd meg, hogy te milyen ötlettel tudod minél hamarabb elérhetővé tenni a termékedet vagy szolgáltatásodat. Hogyan tudod kivenni belőle az időt. Illetve azt is nézd meg, hogy a vásárlás után milyen erőfeszítésbe vagy áldozatvállalásba kerül még a vásárlódnak, hogy megkapja a vágyott terméket.
Ha esetleg nem tudod, hogy van-e bármilyen erőfeszítése vagy áldozatvállalása a vásárlódnak, akkor kérdezd meg azokat, akik korábban vásároltak tőled.
Illetve ha segítségre van szükséged, akkor keress meg.