Nemrégiben Sarasotában jártam. Ez a város tőlünk délre van. Kb. 1-1,5 óra alatt el lehet érni kocsival, forgalomtól függően. Persze ha csúcsidőben mégy, akkor akár 2,5 óra is lehet.
Egy nagyon szép és magas hídon kell átmenni, hogy elérjük a várost. Az a neve, hogy Sunshine Skyway Bridge. A híd valójában a Tampa öböl bejárata felett van, és mivel nagyon sok tengerjáró hajó jár be az öbölbe ezért az egy nagyon magas híd, hogy átférjenek alatta a hajók.

Ez egy fizetős híd. Mindkét oldalán kapuk vannak, ahol lehet fizetni vagy akinek bérlete van, az csak áthalad az egyik kapun ami nekik van fenntartva. Áthaladáskor a kamera leolvassa a rendszámot és ha van bérlete akkor rendben, ha nincs, akkor kiküldik a számlát egy kis adminisztratív költséggel megfejelve. Ez azt jelenti, hogy az egyszeri áthaladás $1.75 és ha valaki nem fizet, akkor kiküldik erről a számlát még $2.5 adminisztratív költséggel megfejelve.
Amikor visszafelé jöttem Sarasotából, akkor láttam egy igazán ütős ajánlatot. Egy céges autóra volt kitéve. Ez a cég vízvezeték és egyéb csőszereléssel foglalkozik. Egységes kék autóik vannak rajta messziről is jól olvasható sárga betűkkel.
És az autóikon is rajta van a mottójuk, ami egyben egy nagyszerű ajánlat is. Röviden van megfogalmazva és még garanciát is tartalmaz. Így szól az ajánlat:
“Ha bármilyen késés van, mi fizetünk Önnek!”
Ez a mottó kifejezi, hogy a vízvezeték-szerelő cég nagy hangsúlyt fektet a pontosságra és az ügyfelek időbeosztásának tiszteletben tartására. Ez a szlogen ígéretként szolgál, hogy ha a cég késik, akkor valamilyen kártérítést vagy pénzügyi jóvátételt nyújt az ügyfél számára.
Miért jó ez a szlogen?
Azért, mert ez az ügyfélszolgálati hozzáállás növelheti a bizalmat a leendő vásárlókban, hiszen a cég garanciát vállal a szolgáltatásai minőségére és a határidők betartására.
A 4 értéknövelő tényezőből hármat máris teljesített ez a szlogen.
- Szinte biztos, hogy megkapja az ügyfél, amit elképzelt. Egy hibamentes szerelést. Hiszen szakember végzi a munkát, akik garanciát vállal a munkájára.
- Határidőre meg fogja kapni, késlekedés nélkül. Ezt ígérik, különben még ők fognak fizetni.
- Nem kerül neki extra erőfeszítésbe, vagy áldozatvállalásba. Hiszen addig csinálják, amíg nem elégedett az eredménnyel.
És ha valaki már egyszer kipróbálta, és tényleg azt tapasztalta amit megígértek, akkor szinte biztos, hogy nem fog másik cég után nézni, hanem mindig őket fogja hívni.
Arról nem is beszélve, hogy másoknak is örömmel fogja ajánlani. Tehát ezzel a mottóval a cég több dolgot is lefed egyszerre.
- Könnyebben szerez új vevőket.
- Bizalmat épít ki.
- Garanciát vállal a munkájára.
- Olcsóbb reklám, mert mások is őket fogják ajánlani, ami nem elég, hogy ingyenes, de az egyik legjobb, legmegbízhatóbb reklám. Az elégedett ügyfél.
Ráadásként még a nevük is könnyen megjegyezhető, mert Amerika egyik alapítójáról Benjamin Franklin-ről nevezték el a cégüket. Ezt írja róla az internet:
“Benjamin Franklin az amerikai történelem egyik legelismertebb alakja. Egyszerre volt tudós, feltaláló, diplomata, író és államférfi, és az élet számos területén kiemelkedett. Ő testesíti meg az amerikai “self-made man” (önállóan boldoguló ember) eszméjét, aki szorgalommal és tudással ért el sikereket.”
És hogy tovább fokozzuk az előnyöket, ezzel a mottóval a munkatársakat is ösztönzik, hogy jó munkát végezzenek és határidőre végezzék el a munkát. Ami szintén jót tesz a reklámnak és a cégnek is.
Gondold át, hogy te milyen jó mottót tudnál kitalálni a cégednek, ami jól kommunikálja a tevékenységedet és az eredményeidet is.