A te terméked/szolgáltatásod értékes?
Szinte biztos vagyok benne, hogy te azt gondolod, hogy értékes, különben nem árusítanád.
Warren Buffet híres mondása, miszerint: “Az ár az amit fizetsz. Az érték az amit kapsz.”
Na de mitől lesz értékes valami?
Én azt mondom, hogy mindenkinek mástól lesz értékes egy dolog.
Ha egy egyszerű példát nézünk, akkor a sivatagban bóklászó ember szinte bármennyi pénzt megadna egy pohár vízért. De az aki bármikor hozzájuthat az jól megnézi az árakat.
Például amikor én tervezőként dolgoztam, akkor az emberek sajnáltak kiadni sok pénzt egy családi ház tervéért. Pedig igen sok munkát kell belefektetni, hogy minden szempontból megfeleljen a vevőnek és a hatóságoknak is.
De amikor oda került a sor, hogy csempét kellett választani a fürdőszobába vagy a konyhába, akkor általában nem a legolcsóbbat választották, hanem inkább valami drágábbat.
Hogy mi volt ennek az oka? Valószínű az, hogy a terv az “csak egy darab papír”. Valójában nem tudod túl sok mindenre használni, maximum tapétának. De a csempe az már más, mert azt évekig fogod nézni minden nap a falon.
De akkor most mitől függ egy termék vagy szolgáltatás értéke?
És egyáltalán lehetséges egy terméket vagy szolgáltatást értékesebbé tenni?
A jó hír az, hogy igen lehetséges. Ugyanis az emberek már a vásárlás előtt eldöntik, hogy az a termék vagy szolgáltatás, amit te kínálsz, az értékes számukra vagy nem.
És a jó hír az, hogy ezt te tudod befolyásolni. Azaz meg tudod mutatni a leendő vásárlóidnak, hogy az amit te árulsz, az igen is értékes.
Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy az emberek még mielőtt vásárolnának tőled, előtte kérdéseket tesznek fel maguknak. És ha te előre meg tudod válaszolni ezeket a kérdéseket, akkor tőled fognak vásárolni.
Valójában 5 szempontot vesznek figyelembe.
Az első szempont, hogy az amit meg szeretnének vásárolni egyezik-e a fejükben lévő elképzeléssel vagy álommal.
Ha hiszed ha nem, amikor az emberek vásárolni akarnak valami, akkor arról már van egy elképzelésük, egy álmuk, egy vágyuk, hogy mit szeretnének megkapni. Minél jobban megközelíti az ajánlatod az ő fejükben lévő álmot, annál biztosabb a vásárlás.
Mondok egy példát: Ha csak azt mondod, hogy weboldalakat készítesz, akkor nem biztos, hogy mindenki tőled akar vásárolni. De ha azt mondod, hogy esztétikus weboldalakat, amelyek naponta 100 látogatót hoznak és legalább 10 eladást, akkor már jobban figyelnek majd rád. Tudd meg mi van a vásárlóid fejében és nyújtsd nekik azt.
A második szempont, hogy biztosak akarnak lenni benne, hogy tényleg megkapják-e azt, amiért fizetnek. A bizonyosságért fizetnek. A következő kérdéseket teszik fel:
- Sikeres lesz a vásárlásom?
- Biztosan el fogom érni, amit akarok?
- Biztosan megkapom az álom végeredményt?
Ha te képes vagy meggyőzni a vásárlóidat arról, hogy biztosan elérik a vágyott eredményt, akkor tőled fognak vásárolni.
A harmadik szempont az idő tényező. Milyen hamar érik el a vágyott eredményt? Milyen gyorsan kapják meg azt amiért fizetnek. Ugye manapság már mindenki mindent azonnal akar.
A következő kérdések vannak a vásárlók fejében:
- Mennyi időbe telik, amíg megkapom a végeredményt?
Ha te képes vagy minél hamarabb biztosítani a végeredményt, akkor tőled fognak vásárolni. A cél az, hogy a lehetséges keretek között minél hamarabb megkapják az álom-eredményt.
A negyedik szempont az erőfeszítés és az áldozatvállalás. Az emberek ha egyszer valamiért fizettek, akkor azt szeretnék, ha már nem kellene túl sok plusz energiát vagy költséget befektetetniük, hogy elérjék az álom-eredményt.
Tehát ha te IKEA bútort veszel, akkor bizony extra erőfeszítés, hogy össze kell szerelned és ha nincs megfelelő szerszámod, akkor még plusz extra költség is terhel, mire végül az álmaidban szereplő szekrény ott áll majd a fal mellett. Vagy még fizetsz a szállításért és az összeszerelésért is.
Tehát ha te ezeket le tudod csökkenteni a te termékednél vagy szolgáltatásodnál, akkor tőled fognak vásárolni.
És az ötödik szempont, hogy mennyire növeli majd a megvásárolt termék vagy szolgáltatás a státuszukat. Ugye a hölgyek azért vesznek új cipőt, ruhát, táskát, mert az növeli a státuszukat nem csak a férfiak hanem a hölgyek körében is. A férfiak esetleg új órát, új telefont vagy új autót vesznek, mert azzal szeretnék növelni a státuszukat.
Ha te el meg tudod mutatni a vásárlónak, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod növeli az ő státuszát, akkor tőled fog vásárolni.
Összeállítottam egy kis útmutatót, amit most ingyen le tudsz tölteni. Ez segít abban, hogy jobban megértsd a vásárlóidat és értékesebbé tedd a termékedet vagy szolgáltatásodat. És ezáltal egy olyan ajánlatot kínálj, ami segít könnyebben eladni a termékedet.