Free cookie consent management tool by TermsFeed

35 éve történt, de még ma is működik – így teszed ellenállhatatlanná az ajánlatod!

az első munkahelyi számítógépes kalandom, ami mindent megváltoztatott

19 éves voltam, és az első munkahelyemen az íróasztalnál ültem. Éppen akkor ütöttem le az utolsó billentyűt egy műszaki leírás befejezéséhez, amin már két napja dolgoztam.

Hátradőltem, és egy hatalmasat sóhajtottam. Azt gondoltam: „Na végre elkészültem vele, milyen jó lesz megmutatni a főnöknek, hogy mit csináltam.”

Felálltam, odasétáltam hozzá, és átnyújtottam a dokumentumot. A főnököm rám nézett és csak annyit kérdezett: „Te mit csináltál ilyen sokáig?”

Ez volt az első számítógépes munkám. Addig a pontig a titkárnők gépelték le a műszaki leírásokat minden alkalommal, teljesen elölről. Ha hiba volt benne, vagy a tervező változtatott rajta, újra kellett gépelni az egészet.

Én viszont azt gondoltam, hogy ha már van számítógép, lehet ezt másképp is csinálni. Hiszen a gépben egyszerűbb kijavítani és újra kinyomtatni.

Ja, és elfelejtettem mondani: ez 35 évvel ezelőtt történt, amikor még a WORD sem létezett. Akkor még egy Personal Editor nevű szövegszerkesztőt használtunk, amit az IBM fejlesztett ki.

A változás pillanata

Bár az első alkalom után a főnököm mérges volt, hogy két napig „szöszmötöltem” egy dokumentummal, a következő alkalommal már teljesen megváltozott a hozzáállása.

Amikor ideadta az új műszaki leírást, hogy adjam oda a titkárnőnek, én ismét leültem a számítógép elé. Csak megnyitottam a már meglévő dokumentumot, kijavítottam, és kinyomtattam. Pár perc alatt elkészültem vele.

Odavittem a főnökömnek. Megkérdezte: „Kérdésed van?”

Mire én átnyújtottam a papírt és azt mondtam: „Nincs kérdésem. Már kész is van.”

A főnököm szeme elkerekedett: „De hát, hogy lehet ilyen gyorsan?”

„Most már így dolgozunk.” – feleltem. Az új rendszerrel sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudtuk elvégezni a munkát.

Ez a pillanat mindent megváltoztatott. Ettől kezdve én értékesebb lettem a szemében, és az, amit nyújtottam, még nagyobb értéket képviselt.

Mi köze ennek a bónuszokhoz?

Pontosan ezt csinálják a bónuszok is. Valójában egyszer kell őket elkészíteni, de utána bármikor hozzáadhatod az ajánlatodhoz, és sokkal értékesebbé teszik azt.

Egyetlen ajánlat önmagában kevésbé vonzó, mint ugyanaz az ajánlat több értékes bónusszal. Lehet, hogy a szolgáltatásodban valóban rengeteg dolgot nyújtasz, de ha nem sorolod fel őket külön, az érdeklődők számára láthatatlan marad.

Hogyan működik ez?

Nem az ár csökkentésével tesszük vonzóbbá az ajánlatot, hanem az érték növelésével. Az ár marad az alapajánlatnál, de minden egyes bónusszal növeled az ár-érték arányt.

Minél több értéket kap az ügyfél ugyanazért az árért, annál nagyobb lesz a különbség az érzékelt érték és az ár között – és végül ez az, ami vásárlásra ösztönöz.

Hogyan alkalmazhatod ezt a saját ajánlatodban?

  1. Bontsd részekre a szolgáltatásodat vagy termékedet. Gondold végig, milyen extra dolgokat adsz hozzá, amelyek külön bónuszként is megállják a helyüket.
  2. Ne feledd: ami számodra természetes, az az ügyfeled számára lehet, hogy hatalmas érték.
  3. Tüntesd fel a bónuszokat az ajánlatodban, és mutasd meg az összértéket!
  4. Teszteld és figyeld meg, hogyan változik a konverzió!

Ha jól csinálod, az ajánlatod annyira vonzóvá válik, hogy az ügyfeleid nem akarnak majd nemet mondani rá.

35 éve történt, de ma is működik – próbáld ki te is!

Ha segítség kell hozzá, akkor foglalj egy időpontot egy ingyenes stratégiai konzultációra.

A szerzőről

Horváth Attila

Küldetésem, hogy minden cégtulajdonos megfelelő profitot tudjon csinálni a cégében és ezáltal meg tudja valósítani az álmát, ami miatt elindította a cégét, azaz, hogy pénzügyileg függetlenné váljon.

A feliratkozását nem sikerült elmenteni. Kérjük, próbálja meg újra.
A feliratkozás sikeres volt.

IRATKOZZ FEL MOST!

Ismerd meg a profitábilis növekedés titkait, amelyekkel vállalkozásod már holnap eredményesebb lehet!