Egy beszélgetés, ami megváltoztathatja a vállalkozásodat
Egy elegáns hotel kávézójában ültünk az egyik ügyfelemmel. Késő délután volt, a helyiséget a kávé illata töltötte be. Míg ő a pulthoz lépett, hogy rendeljen egy eszpresszót, én megnyitottam a laptopomat, hogy elkezdjük a munkát.
Belépés közben eszembe jutott egy gondolat: vajon tudja az ügyfelem, hogy mennyire értékes a szolgáltatása? Tisztában van vele, milyen hatással van az ügyfeleire?
Amikor visszatért az asztalhoz, mélyen a szemébe néztem, és feltettem neki a kérdést:
„Te tudod-e, hogy mennyire értékes a szolgáltatásod?”
Láttam rajta a meglepettséget, de válaszolt: „Igen, tudom.”
„És a vevőid is tudják?” – kérdeztem tovább.
Egy másodpercre elgondolkodott, majd hátradőlt, és egy mély sóhajjal csak annyit mondott:
„Hát, abban már nem vagyok annyira biztos…”
Ez a pillanat sorsdöntő volt. Az ezt követő alkalmak során közel 100 olyan pontot írtunk össze, amely bizonyította, hogy a szolgáltatása rendkívül értékes.
Minden vállalkozónak tudnia kell ezt
Azóta több cégvezetőnek segítettem összegyűjteni az értékeit, és mindig hasonló eredményre jutottunk: minden egyes vállalkozó legalább 70-90 olyan tényezőt talál, amely igazolja a termékének vagy szolgáltatásának értékét.
Te is tudod, hogy mennyire értékes a terméked vagy szolgáltatásod?
Biztos vagyok benne, hogy ha most megkérdeznélek, azonnal fel tudnál sorolni jó néhány okot. De vajon az ügyfeleid is látják ezt? És amikor előadod nekik az ajánlatodat, valóban kiemeled az összes értékes tulajdonságot?
Egy egyszerű, de hatékony gyakorlat
Próbálj ki egy kis kísérletet!
- Válassz ki egy terméket vagy szolgáltatást, amit nagyon szeretsz. Lehet ez egy cipő, egy ruha, egy műszaki cikk, egy fodrász vagy egy fényképész is.
- Szedd össze, hogy miért szereted! Mi teszi számodra értékessé? A minőség? Az egyedi design? Az eladó kedvessége?
- Most ugyanezt csináld meg a saját termékeddel vagy szolgáltatásoddal! Mitől lehet értékes a te vásárlóid számára?
Ne feledd, érdemes megkérdezni a vásárlóidat is! Miért választottak téged, és nem a konkurenciát?
Az egyik legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek
Sokan feltételezik, hogy az ügyfeleik maguktól is észreveszik az értékeket. Ez azonban tévedés! Minden esetben fel kell sorolnod nekik az összes előnyt. Miért?
- Ha hezitálnak a vásárlás előtt, a felsorolt értékek meggyőzhetik őket, hogy igenis érdemes a te termékedet vagy szolgáltatásodat választaniuk.
- Ha már döntöttek, az értékek tudatosítása megerősíti bennük, hogy jó döntést hoztak.
Ez a kulcsa annak, hogy a vásárlóid ne csak egyszeri vevők legyenek, hanem visszatérjenek, és továbbajánljanak téged!
Az értékes termék a legjobb reklám
Jól hangzik, igaz? Az értékkommunikáció egy ingyenes marketingeszköz. Az értékeidet hangsúlyozva nemcsak több eladást érhetsz el, hanem megbízhatóbbá válsz az ügyfeleid szemében.
Ha szeretnéd, hogy segítsek a terméked vagy szolgáltatásod értékének tudatosabb bemutatásában, keress meg!