Az egyik kedvenc filmem A könyvelő című film, Ben Affleck és Anna Kendrick főszereplésével. Ha minden igaz, akkor 2025-ben lesz 2. része is. A film egy könyvelőről szól, aki kicsit több, mint könyvelő. 🙂
Ha szereted a krimiket egy kis akcióval megfűszerezve, akkor javaslom, hogy nézd meg.
A film egyik jelenetében a 2 főszereplő egy szállodai szobában beszélget. Anna Kendrick elmeséli, hogy amikor a főiskolás bálra készült, természetesen szüksége volt egy báli ruhára. De úgy gondolta, hogy nem akar 100 dollárt fizetni egy olyan ruháért, amit csak egyszer vesz fel. Inkább szeretett volna olyan valamit ami az övé, és akár többször is felveheti. Ami inkább egy befektetés.
Ezért kinézett magának egy gyönyörű Vera Wang ruhát. (Ő egy nagyon híres amerikai ruhatervező.) Csak az volt vele a baj, hogy nagyon drága volt. 1700 dollár (kb. 680.000 Ft) De sajnos neki csak 183 dollárja volt.
Mivel egy kaszinó közelében lakott, ezért úgy gondolta, hogy elmegy a kaszinóba játszani, hátha sikerül megnyernie a ruha árát.
Mivel nem volt járatos a Black Jack-ben és a rulettben sem, ezért elment a könyvtárba és megtanulta a különböző trükköket és stratégiákat, hogy hogyan tudná megtöbbszörözni a pénzét.
És akkor Ben Affleck egyszer csak nekiszegezi a kérdést:
- Miért volt olyan fontos az a ruha?
Mire Anna Kendrick ezt válaszolja:
- Ne ma ruha volt a lényeg. Elképzeltem, hogy besétálok a tornaterembe és mindenki elájul. Úgy vágytam rá, hogy elfogadjanak. Hogy végre észrevegyenek. Bármennyire is különbözünk, ugyan arra vágyunk.
Miért meséltem el ezt neked?
Amikor értéket akarsz adni az ügyfeleidnek, akkor tudnod kell, hogy mi van a fejükben. Miért akarják a termékedet vagy a szolgáltatásodat? Mi a valódi céljuk vele? Mire vágynak? Mi az álmuk? Mert ha AZT tudod nekik nyújtani, akkor tőled fognak vásárolni.
Anna Kendrick nem egy ruhát akart a bálra valójában. Ő azt akarta, hogy elfogadják, hogy végre észrevegyék és elájuljanak tőle, amikor belép a terembe. Látod a különbséget? És úgy gondolta, hogy ehhez egy 1700 dolláros ruhára van szüksége, és ezért mindent meg is tett.
Ugyanis az emberek általában, és az ügyfeleink konkrétan azt szeretnék:
… hogy szépnek lássák őket,
… hogy tiszteljék őket,
… hogy erősnek lássák őket,
… hogy szeressék őket,
… hogy növeljék a státuszukat.
Ezek mind-mind nagyon erős mozgatórugók, amiért sok mindenre képesek az emberek.
Sok férfi számára például a pénzkeresés fontosabb, mint a jóképűség. Hogy miért? Mert a pénz jobban meghatározza a férfiak státuszát, mint a jóképűség. Így általában véve minden olyan ajánlatot, amely pénzt hoz nekik, jobban értékelnek, mint azokat, amelyek segítenek nekik jól kinézni.
Tehát nem a pénzről van szó, hanem a státuszról. De mi a státusz?
A státusz a másokkal való társadalmi vagy szakmai összehasonlításban érzékelt relatív rangnövekedés vagy -csökkenés.
Beszélj olyan dolgokról, amelyekről az érdeklődőd úgy gondolja, hogy növeli a státuszát, és az érdeklődőid örömmel vásárolnak majd tőled.
De, csak hogy ne hagyjalak kétségek között, hogy mi lett a történet vége, Anna elmondja, hogy majdnem az összes pénzét elvesztette 10 perc alatt. De a maradék 20 dollárját bedobta a játékgépbe és nyert 2000 dollárt. Így meg tudta venni a vágyott ruhát és még limuzint is bérelt a bulira. 🙂