Free cookie consent management tool by TermsFeed

4 tanulság a MÁV bejelentéséből – Neked, mint vállalkozónak

Láttad a MÁV bejelentését?


A vonat közlekedés nem igazán volt túl jó az elmúlt időszakban Magyarországon. De most olyan dolgokat jelentettek be, amitől elvileg megváltozik és jobb lesz. Azaz tettek egy ajánlatot.

Hogy ez egy ÜTŐS ajánlat vagy sem azt rád bízom, döntsd el te. Illetve hogy megvalósulnak-e az ajánlatban szereplő dolgok vagy sem azt nem tudom előre megmondani, de azt meg tudom mondani, hogy mit tanulhatsz ebből a bejelentésből (ajánlatból) Te, mint vállalkozó.

Négy féle vásárlásra ösztönző tényező van, amit tudunk alkalmazni az ajánlatunk összeállítása során.

  • Szűkösség
  • Sürgősség
  • Bónuszok
  • Garanciák

A cikkben 10 vállalás van a vasúti közlekedés jövőjét tekintve. Ebből 4 az, ami figyelmet érdemel a mi szempontunkból, ugyanis 2 vásárlásra ösztönző tényezőt is alkalmaztak benne.

Az első bejelentés:

E szerint ha a vonat többet késik, mint 20 perc, akkor június 1-től visszakapod a megvásárolt jegy árának a felét. Ha bérleted van, akkor pedig 5 késés után a következő bérlet árából kapsz 10% kedvezményt. Ráadásul mindezt kényelmesen az applikáción keresztül.

Ez egy GARANCIA.

A második bejelentés:

Ha betelik egy Inter-City, akkor a buszra szállhatnak fel, akik már nem kapnak helyjegyet.

Tehát akkor is elvisznek, ha már nincs hely a vonaton.

Ez is egy GARANCIA.

A harmadik bejelentés:

Ha nem tudnak klímát biztosítani nyári menetrendben, akkor oda buszt küldenek. (Gondolom klímásat.)

Tehát biztos lehetsz benne, hogy nem fogsz megsülni a nyári melegben.

Ez is egy GARANCIA.

A garanciák mindig jók egy ajánlatban. Hogy miért?
Ugyanis a legnagyobb ellenérv minden eladásra kerülő termékkel vagy szolgáltatással szemben a kockázat. A kockázat, hogy nem azt kapod, amiért fizettél. Ezért a kockázat megfordítása azonnali módja annak, hogy bármilyen ajánlatot vonzóbbá tegyünk. Tehát, az eladó vállalja a kockázatot.

A garanciák általában több vásárlást biztosítanak neked.
Hogy miért? Röviden: mert az ügyfél megnyugszik, hogy bármi történik ő biztonságban van. Eloszlik a félelme. És a statisztikák azt mutatják, hogy általában nagyon kevesen élnek a garancia adta lehetőséggel.

Viszont ezzel szemben növeli a szolgáltatásod vagy terméked értékét.

A negyedik bejelentés:

A nagyobb pályaudvarokon fizetni kell a mosdóért, kivéve annak, aki jeggyel, vagy bérlettel rendelkezik, ők ingyen mehetnek be továbbra is.

Ez pedig egy SZŰKÖSSÉG.

Amikor a megvásárolható termékeknek vagy szolgáltatásoknak meghatározott kínálata vagy mennyisége van, az „szűkösséget” vagy a „kimaradástól való félelmet” okoz.
És a veszteségtől való félelem mindig erősebb, mint a nyereség utáni vágy.

Ezzel ugye arra ösztönzik az embereket, hogy legyenek ők is “tagok”, azaz vásároljanak jegyet vagy bérletet, tehát fizessenek a MÁV-nak.

Ugye logikusan az lenne a jó megoldás, hogy több vonatot állítanak be, több klímát szerelnek fel, vagy gyorsabb vonatokat vásárolnak. Esetleg több embert állítanak munkába, hogy ne késsenek. De ezek mind több pénzbe kerülnek, mint a fenti vállalások, amelyek az érzelmekre hatnak. És nem utolsó sorban sokkal olcsóbbak.

Nézd meg, hogy te milyen vásárlásra ösztönző tényezőket tudsz alkalmazni a terméked vagy szolgáltatásod ajánlatában.

Ha pedig szükséged van segítségre ezen tényezők összeállításában az ajánlatodhoz, akkor keress meg.

A szerzőről

Horváth Attila

Küldetésem, hogy minden cégtulajdonos megfelelő profitot tudjon csinálni a cégében és ezáltal meg tudja valósítani az álmát, ami miatt elindította a cégét, azaz, hogy pénzügyileg függetlenné váljon.

A feliratkozását nem sikerült elmenteni. Kérjük, próbálja meg újra.
A feliratkozás sikeres volt.

IRATKOZZ FEL MOST!

Ismerd meg a profitábilis növekedés titkait, amelyekkel vállalkozásod már holnap eredményesebb lehet!