Free cookie consent management tool by TermsFeed

Hogyan tudsz többet kérni a termékedért vagy szolgáltatásodért anélkül, hogy megváltoztatnád?

Amikor valamit meg akarsz valósítani, akkor három féle képpen teheted meg.

Az első, hogy te magad nekiállsz és megcsinálod. Kitalálod hogyan lehet megvalósítani. Addig bújod a megoldásokat, amíg végül megtanulod, hogy hogyan kell és megcsinálod. Ha kell, akkor minden szükséges eszközt beszerzel hozzá.

Ilyen lehet például egy recept. Én így tanultam meg a híres olasz “Aglio e Olio” elkészítését, ami nem más, mint egy fokhagymás, olíva olajos tészta. Csupán 4 összetevő kell hozzá, de én nagyon szeretem. Addig próbálgattam, amíg nem sikerült. Megnéztem néhány videót és elkészítettem.

Azt gondolná az ember, hogy egyszerű elkészíteni, de én még mindig tökéletesítem az enyémet. 🙂 

A második, hogy valaki megmutatja neked, hogy hogyan kell megcsinálni és közben még lehet, hogy segít is megcsinálni. Fogja a kezed, mutatja az utat, és az ő segítségével te megcsinálod. Ott van veled és ha bajba kerülsz vagy nem tudod, hogy mi a következő lépés, akkor  segít neked.

Így tanultam meg táncolni. Ha még nem mondtam volna akkor 10 évig versenytáncos voltam. 🙂 Volt egy edzőm, aki megmutatta, majd én megcsináltam. Majd újra megmutatta, majd kijavított, ha nem jól csináltam. Végül pedig versenyekre jártam és nyertem is. De ő mindig ott volt velem és segített, hogy minél tökéletesebb legyek. De nekem kellett a lépéseket megcsinálni.

És a harmadik lehetőség, hogy valaki megcsinálja neked vagy helyetted. Neked nem kell semmit sem csinálnod, csak megkérsz valakit akiről úgy gondolod, hogy meg tudja csinálni és megcsináltatod vele. Te csak kifizeted az elvégzett munkát. Ez lehet azért, mert időt akarsz spórolni, de lehet azért is mert túl hosszú időt venne igénybe, hogy megtanuld az adott dolgot. Például, amikor a te időd értékesebb, mint amit kifizetsz egy munkáért vagy szolgáltatásért, akkor jobban megéri megkérni valakit, még akkor is ha te meg tudnád csinálni azt az adott dolgot.

Ez történt, amikor beköszöntött a hidegebb idő itt Floridában és bekapcsoltam a fűtést. (Bizony, néha itt is fűtünk) És a szerkezet csak hideg levegőt fújt. Kihívtam a mester embert, mert én nem értek az ilyen berendezésekhez és kiderült, hogy amikor nyáron kicserélték, akkor a fűtő egységet kifelejtették belőle. Szóval azt most kellett beleszerelni.

Miért fontos mindez?

Azért, mert ez a 3 lehetőség van akkor is, amikor a te ügyfeleid tőled vásárolnak. Ezen a három módon tudod nekik biztosítani a termékedet vagy szolgáltatásodat.

Az első, hogy ők maguk megcsinálják. Lehet, hogy kapnak tőled egy útmutatót, hogy hogyan kell nekik megcsinálni, de nekik maguknak kell megcsinálni és energiát befektetni, hogy megcsinálják.

Ilyen például az IKEA bútor. Megvásárolod, hazaviszed, kapsz egy útmutatót, de neked kell összerakni otthon egyedül. Ez ugye plusz erőfeszítés neked. És lehet, hogy plusz költség is, ha valamilyen extra szerszám kell hozzá.

Ha egy szolgáltatást nézünk, akkor ilyenek a mini tanfolyamok. Ilyen egy bevezető tanácsadás. Megkapod az információkat, fizetsz értük, de neked kell elvégezni a feladatot. Tehát csak útmutatást kapsz.

A második, hogy segítesz nekik elérni a kívánt célt. Tehát velük együtt csinálod. Együtt dolgoztok az eredményen.

Például az egyik ügyfelemnek van egy Master Mind csoportja. Ahol minden hónapban találkoznak a résztvevők és egy vezető coach-al együtt dolgoznak. Megkapják az információkat, majd kérdéseket tehetnek fel, majd közösen dolgoznak rajta, egymást segítik és végül még egy kis házi feladatot is kapnak, amit a cégükben kell megvalósítaniuk.

Vagy ilyen egy főző tanfolyam, ahol az előadó segít a résztvevőknek az étel elkészítésében.

És a harmadik, amikor te csinálod meg helyettük. Te végzed el a munkát és ők csak fizetnek a szolgáltatásért.

Egy terméknél általában ez mindig így van. Megveszed a terméket és már tudod is használni vagy fogyasztani.

Egy szolgáltatás esetében ilyen a fodrász, a szerelő, a szakmunkás. De lehet egy fejvadásznak is ilyen szolgáltatása, ha mondjuk megkeresi a megfelelő embert a posztra, kiválasztja a legjobbat és ki is képzi a feladatra. A megrendelő cégnek csak alkalmaznia kell, és munkára kell fognia.

Amikor azon dolgozol, hogy minél értékesebbé tedd a termékedet vagy szolgáltatásodat, akkor ebből a szempontból is meg kell vizsgálnod azt, amit nyújtasz a vásárlóidnak. Hogyan és mit tudsz nekik “készen” szállítani? Hogy miért?

Mit gondolsz melyik esetben lesz értékesebb a terméked vagy szolgáltatásod? Pontosan. Abban az esetben tudod a legtöbb pénzt elkérni a termékedért vagy szolgáltatásodért, ha te csinálod meg helyettük azt, amire szükségük van. Ha már egy teljesen fogyasztható terméket vagy szolgáltatást kapnak.

Ha szükséged van segítségre, hogy értékesebbé tedd a termékedet vagy szolgáltatásodat, akkor keress meg.

És ha kíváncsi vagy arra, hogy mi az amitől még értékesebb lehet a szolgáltatásod, akkor töltsd le az ingyenes útmutatót innen: utosajanlat.hu

A szerzőről

Horváth Attila

Küldetésem, hogy minden cégtulajdonos megfelelő profitot tudjon csinálni a cégében és ezáltal meg tudja valósítani az álmát, ami miatt elindította a cégét, azaz, hogy pénzügyileg függetlenné váljon.

A feliratkozását nem sikerült elmenteni. Kérjük, próbálja meg újra.
A feliratkozás sikeres volt.

IRATKOZZ FEL MOST!

Ismerd meg a profitábilis növekedés titkait, amelyekkel vállalkozásod már holnap eredményesebb lehet!